OPPDAL BIBLIOTEK

Mestrer, mestrer ikke: jakten på det normale barnet
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Mestrer, mestrer ikke: jakten på det normale barnet
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Eier
  • OPPDAL
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2012
Noter
  • Norske kommuner begår ifølge boken lovbrudd i sin iver etter å kartlegge barnehagebarn. Barns personvern legges til side til fordel for argumenter om "barnets beste" og "tidlig innsats". Private og offentlige aktører går offensivt til verks overfor kommuner og barnehager for å selge kartleggingsmateriell og pedagogiske programmer. Boken avslører måleregimet som innføres for å oppnå politisk og faglig prestisje - og for å tjene penger. Jakten på målbare verdier fører til en standardisering med "det normale barnet" som ideal. Som et alternativ til denne tendensen tar forfatterne til orde for å ha tillit.til førskolelærerne og sette demokratisk deltakelse, metodefrihet og mangfold i sentrum. Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter
ISBN
  • 978-82-8226-027-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000     nam         1
*00146828
*007   
*008120927                a          00nob 2
*015  $a0282217$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-8226-027-5$bh.$cNkr 229.00
*035  $a0282217
*041  
*08231$a372.127$zh$25
*100 0$aPettersvold, Mari$d1965-$jn.
*24010
*24510$aMestrer, mestrer ikke$bjakten på det normale barnet$cMari Pettersvold, Solveig Østrem
*260  $a[Siggerud]$bRes publica$c2012
*300  $a195 s.
*440  
*500  
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter
*520  $aNorske kommuner begår ifølge boken lovbrudd i sin iver etter å kartlegge barnehagebarn. Barns personvern legges til side til fordel for argumenter om "barnets beste" og "tidlig innsats". Private og offentlige aktører går offensivt til verks overfor kommuner og barnehager for å selge kartleggingsmateriell og pedagogiske programmer. Boken avslører måleregimet som innføres for å oppnå politisk og faglig prestisje - og for å tjene penger. Jakten på målbare verdier fører til en standardisering med "det normale barnet" som ideal. Som et alternativ til denne tendensen tar forfatterne til orde for å ha tillit.til førskolelærerne og sette demokratisk deltakelse, metodefrihet og mangfold i sentrum.
*60010
*650 1$aEvaluering$0før- og grunnskolen$1372.127$2BS$9nob
*655  
*700 0$aØstrem, Solveig$d1968-$emedforf.$jn.
*850  $aOPPDAL
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Oppdal folkebibliotek372.127 P